KošíkKošík je prázdný
Lupa

Kvalita vs. kvantita

Kvalita vs. kvantita

Drazí zákazníci,

rok 2019 už se každou chvíli přehoupne v rok 2020. Utekl jako voda, ale i tak naše firma stihla projít několika změnami, svým osobitým vývojem a v souvislosti s poptávkou zákazníků také dlouhodobým přemýšlením o tom, jakým směrem se vydáme v příštím roce...

V tomto roce u nás probíhala snaha růst a růst za každou cenu, snažili jsme se uspokojit poptávky a potřeby co nejvíce zákazníků jsme mohli zvládnout, obzvlášť v létě jsme se Vám snažili nabízet rozmanité akce, aby si každý z vás přišel na své. Neustále jsme přemýšleli, jak zachovat co nejpříznivější ceny, abychom mohli šít pro většinu zájemců a zároveň zachovat kvalitu. Nakonec jsme ale zjistili, že to nefunguje. Z některých zpráv vyplývá, že ani padesátiprocentní slevy na skladovky, ani sleva dvacet jedna procent na zakázkové šití některým zákazníkům nestačí. Skoro jakoby očekávali, že s každou další akcí budeme slevy ještě zvyšovat, až bychom vám nakonec mohli platit za to, že si u nás vyberete. :-)

Za tímto účelem ale firma nevznikla. Nevznikla proto, aby nám chodily zprávy od zákazníků, že sleva 21 % je málo a že si raději počkají na nějaké další hnízdečko se slevou 50 %. Nevznikla ani proto, aby mohly šílet davy, jakmile se na našich stránkách objeví slovo "SLEVA!" Vznikla proto, že Luci baví šít. Vznikla proto, že šít baví naše švadlenky, proto, že česká společnost si začíná uvědomovat, že je skvělé podporovat český trh a ruční výrobu, namísto nekvalitních výrobků z rukou zaměstnanců pracujících v otřesných podmínkách. Proto, že nás těší dělat vám radost a pečovat o pohodlí vašich drobečků. Proto, že máme rádi originalitu a je velmi zajímavé pozorovat, jaké skvělé kombinace dokážete vymyslet. Je to velmi příjemná změna, poté, co máte každý den sledovat populaci ženoucí se za sériovou lacinou výrobou, kdy velká spousta lidí ztrácí svoje já a sebevyjádření, aby táhli s proudem. Hlavně když je to vyjde levně. :-)

Proto bychom rádi svůj přístup změnili. Rádi bychom se vrátili ke svým původním kořenům a rádi bychom se zaměřili na zákazníky, kteří opravdu mají zájem o naše výrobky proto, že dokážou ocenit, jak se říká, zlaté české ručičky, proto, že dokážou ocenit kvalitní materiály, které se pro vás Luci neustále snaží shánět v nových a nových vzorech, proto, že se jim naše tvorba líbí. Nikoliv proto, že u nás mohou nakoupit i "za pár šlupek." Chtěli bychom zákazníkům ukázat, že naše práce má svou hodnotu a zasloužíme si jistou míru uznání. Svou hodnotu má i čas, který jsme museli strávit nad učením se. Znám tolik českých umělců, kteří se denně setkávají se slovy, že jejich díla jsou moc drahá. Nejsou. Jenom mají takovou hodnotu, na kterou třeba nedosáhne většina populace. Tyto definice si velká část lidí plete. Málokdo je ochotný se nad cenou díla zamyslet a říct si: "Teda, ten asi chodil do ZUŠky už od první třídy, že? Jinak by se asi takhle skvěle malovat nenaučil. A on ten materiál asi taky musí stát nějaké ty prašule, aby alespoň za něco stál." Kdo z vás by vstával do práce za 40 korun na hodinu? Řekla bych, že snad nikdo. A přitom to je často mnohem vyšší hodnota, než jakou by si výrobce vydělal,  kdyby se snažil vyhovět škudlivým zákazníkům. Kouzelné na tom ale je, že člověk, který sám na sobě celý život musel hodně dřít, vidí úsilí, které prodejce vynaložil, vidí tu skrytou hodnotu díla, která je schovaná za číslicemi, a velmi rád tuto dřinu podpoří. A velmi často si může dovolit z peněženky vytáhnout tu hromadu peněz právě díky svým vlastním zásluhám. Toto jsou lidé, kteří vaše úsilí motivují. Ne ti, kteří ho naopak degradují slovy, že váš čas a vaše snaha je moc drahá. A proto jsou to také lidé, kterým bychom se chtěli začít ukazovat a věnovat nejvíce a kterým bychom nejraději věnovali svou energii a snahu se neustále zdokonalovat.

Zajímá nás ale samozřejmě i Váš názor. Rádi bychom si přečetli, co bychom podle vás měli třeba změnit, abychom si ocenění ze strany zákazníků opravdu zasloužili. Rádi bychom také věděli například to, jaké materiály vám vyhovují, jestli se vám líbí, že nabízíme i prémiové látky, nebo jestli se raději ohlédnete za látkami standardními. Zajímalo by nás, kolik z vás si raději připlatí za zakázkovou výrobu a kolik z vás by spíše uvítalo větší skladovou nabídku. Přeci jen jsme takto neuvěřitelně vyrostli právě díky vám. :-) Proto, pokud nám máte co říct, pište o sto šest. Můžete se na nás obrátit na náš e-mail info@byluci.cz, můžete využít dotazník zde na e-shopu, jsme vám k dispozici také na Facebooku Hand made By Luci a Instagramu hand_made_by_luci. A nebo můžete napsat také komentář pod příspěvek na Facebooku, ve kterém tento článek sdílíme. :-)

 

Mějte se krásně,

za tým Luci, Veronika.