KošíkKošík je prázdný
Lupa

Lůžkovým kupé k moři

Již několikrát jsme se s manželem bavili o tom, že bychom vyrazili na dovolenou vlakem, s krosnou na zádech, spacím vozem třeba na Slovensko. Bohužel nám to, jak to tak bývá, nevyšlo. Na svět přišla dcera a tak jsme si řekli, že počkáme, až vyroste a toto dobrodružství absolvujeme až s ní. Takže když jsem si letos přečetla článek o tom, že bude možné dojet lůžkovým vlakem až do Chorvatska k moři, absolutně mě to nadchlo. Během týdne jsem zarezervovala ubytování nedaleko pláže a vyčkávala, až se spustí prodej lístků. Musím uznat, že koupě lístků byla trošičku o nervy :-D Bála jsem se, aby náš termín nebyl hned vyprodaný, proto jsem zaúkolovala i sestru, aby mi lístky koupila, kdyby se jí neustále padající internetové stránky načetly dříve než mně. Samozřejmě, že první den spuštění prodeje chtěl lístky koupit asi každý, takže já to po chvíli vzdala a lístky jsem koupila hned druhý den ráno, úplně bez problému. A toto byl první a poslední "zádrhel" na naší cestě vlakem. Ještě teď, když vám tady o tom píšu, jsem plná dojmů z toho, jak to bylo skvělé a jak jsme si to všichni tři užili. Dcera se dokonce snad již druhý den u moře zeptala, kdy už pojedeme zase domů vlakem :-D

Naše cesta začala v Pardubicích v 18:15 a skončila druhý den v  Rijece v 9:00. Vlak přijel jak do Pardubic, tak do cílové stanice včas, bez zpoždění. Po nástupu do lůžkového kupé nás přivítala stevardka, dala nám zdarma vodu a zkontrolovala platnost cestovních dokladů.

Dcera byla naprosto unešená. Neustále chodila po chodbě a zase zpět do kupé, na postel, na žebřík a zase zpět na chodbu. Občas šla zaťukat na jiné kupé seznámit se s jinými dětmi. Ačkoli jsme s ní vlakem už několikrát jeli, tady to pro ni bylo něco jiného, nového. Kolem 22 h doslova padla za vlast. A z toho jsme byli zase nadšení my s manželem, protože takhle dobře nám neusne ani doma :-D

Povlečení na postel bylo čisté, voňavé, zatavené v igelitu, takže s tím jsem byla velmi spokojená. V kupé bylo opravdu hodně místa na zavazadla. Cestovali jsme s kočárem, dvěma kufry, taškou a batohem a ještě spousta úložného místa zbylo. Jediné, co v kupé opravdu chybělo, byla zásuvka na nabíječku, ta byla pouze na chodbě. Ve vagónu byly k dispozici dvě "koupelničky" a dvě wc a překvapivě se netvořily ani žádné významné fronty. Stevardka pravidelně chodila a nabízela občerstvení, byla k dispozici až do nočního klidu, který byl od půlnoci do šesti do rána. Cestovali jsme ve vzorném vagónu, kde noční klid všichni respektovali. K dispozici byl i kavárenský vůz, kde byla v nabídce káva zdarma a dortíky za 10 Kč.

Budíček byl v šest hodin ráno a po hraničních kontrolách, které proběhly bez problému, nám stevardka rozdala snídani - kávu či čaj a máslový croissant. Ve vlaku jsem spala poprvé a vyspala jsem se krásně. Manžel si trochu stěžoval na zimu, protože bohužel klimatizace byla nastavená přímo na něj, ale při zpáteční cestě jsme si to už zregulovali dle svého a i on se lépe vyspal.

Jak jsem již zmiňovala, do cílové stanice jsme přijeli bez komplikací a včas. No a hlavně jsme byli všichni tři odpočatí. Nemuseli jsme se srovnávat s žádným spánkovým deficitem a ihned po příjezdu jsme vyrazili k moři. Při zpáteční cestě jsme nabrali 3 hodiny zpoždění, ale takřka jsme to nezaznamenali, protože jsme to zaspali.

Před odjezdem, při čekání na vlak na nádraží, mě přepadla mírná panika. Říkala jsem si, co mě to napadlo, cestovat takhle dlouho s malým dítětem. Ale když jsem viděla, jak je dcera nadšená, hned mě to přešlo a ujistila jsem se, že moje intuice byla správná. Nebyl žádný důvod k obavám. Dokonce s námi ve vagónu cestovala těhotná paní a i ta si to pochvalovala.

Z vlaku jsme odešli plní dojmů a nadšení ze skvělého zážitku za pár korun, navázali jsme nová přátelství u sklenky vína a užili si rodinnou pohodu bez nervů za volantem.

A co vy, moji milí čtenáři, kde jste letos byli na dovolené vy? A jak se vám líbilo? Pochlubte se mi, ráda načerpán inspiraci na další výlety či dopravní prostředky :-) Můžete psát zprávy přes náš facebook či instagram, nebo mi napište e-mail na info@byluci., budu se těšit ♥