KošíkKošík je prázdný
Lupa

Proč šijeme bílou nití?

Proč šijeme bílou nití?

Vážení zákazníci...

Vaše spokojenost je pro nás na prvním místě.  Jsme ale pouze lidé a není v našich silách vyhovět vám všem.

Bohužel se nám množí stížnosti na to, že k šití používáme výhradně bílou nit. Ráda bych vám vysvětlila, proč tomu tak je.

Naše firma zaměstnává švadleny, které šijí přímo v naší dílně, ale zaměstnává také švadleny externí, tedy švadlenky, které šijí například z domu. Každá z nich dostává přidělené úkoly. Snažíme se zajistit co nejefektivnější výrobu a to především pomocí  vhodného rozdělování úkolů. Švadlenky tedy dostávají práci tak, aby bylo možné věnovat se pouze několika druhům výrobků. Tedy šije například pouze hnízdečka, rukávníky a rychlozavinovačky. Nebo se jeden den věnuje pouze polštářkovým mantinelům a další den se věnuje mantinelům zvířátkovým. Tento systém jejich práci urychluje. Funguje to tedy tak, že vaše objednávka je rozdělena mezi několik švadlenek a sejde se v konečné podobě až v balíku, který má odejít k vám domů. Možná vám to může znít trochu jako sériová výroba, vzpomeňte si ale, že každý výrobek je originál. :-) A to nejen použitými barvami a vzory, ale také zvolenými materiály. A teď se dostávám k tomu podstatnému - věřím, že uznáte, že když švadlence rukama projde i několik desítek rozdílných výrobků denně, jednoduše nelze každou chvíli měnit nit tak, aby k výrobku stoprocentně ladila. Máme přeci přes 50 000 kombinací!

Pokud bychom se pokusili tento systém změnit například tím, že by švadleny šily celé sady, nikoliv pouze její komponenty, aby se vyplatilo měnit barvy nití, je velice pravděpodobné, že bychom byli nuceni prodloužit dobu dodání a možná i navýšit ceny výrobků, protože by byla snížena efektivita výroby. Navíc máme objednávky na sady do dětských postýlek, ve kterých je klidně i 13 zvolených látek! U takových sad by se jednoduše výměna nití nevyplatila.

Pokud bychom zvolili systém jiný a pokusili bychom se švadlenkám každý den přidělovat výrobky, které mají být zhotoveny alespoň z podobných látek, znamenalo by to pro nás velkou časovou i psychickou náročnost z hlediska plánování. Navíc bychom museli čekat, až se nám nasbírá alespoň pár výrobků s podobnými použitými látkami. U výrobků z méně často používaných látek to může být otázka i několika týdnů. Tento postup by měl opět za následek prodloužení dodací lhůty i navýšení cen.

Míváme také často objednávky s atypickými požadavky, zároveň se množí objednávky s expresním dodáním... Tyto situace nám plánování šití značně znesnadňují.

Rozumím tomu, že mnoho z vás by bylo ochotných počkat si o něco déle, mezi našimi zákazníky je ale velká část lidí, kteří čekat nemohou. Jistě víte i z vašich životních zkušeností, že vyhovět všem jednoduše nelze. :-) Proto jsme zvolili kompromis v podobě šití výhradně bílou nití.

 

Děkujeme za pochopení. :-)